Business Provider Group - Marketing glosszárium - "L"
Bejelentkezés

Marketing glosszárium - "L"

Szavak és definíciók

listaár (rate card)

Más néven tarifaár, vagy rate card cost. Egy adott médium (tv, rádió, újságok, óriásplakátok, mozi, stb.) saját hirdetési felületeire, illetve hirdetési sávjaira vonatkoztatott árlistája, mely sokféle szempont figyelembevételével határozza meg a különböző megjelenések árait. A listaár nem tartalmazza a mennyiségi és egyéb kedvezményeket.

lokalizáció

A marketingben is használatos kifejezés speciális jelentéstartalma: (a globalizáció ellentéteként) termékek, szolgáltatások, eljárások, stb. igazítása a helyi adottságokhoz. A lokalizáció a termék hozzáigazítása az adott nyelvhez, nyelvi adottságokhoz, helyi törvényekhez, kulturális szokásokhoz és a helyi piac körülményeihez. Mindezt helyi előírások éppúgy szükségessé tehetik, mint a vásárlói igények. Sikeres exportmarketing nem képzehető el lokalizáció nélkül.

loyalty schemes / customer loyalty schemes

A fogalom jelentése: (vásárlói) hűség-modell. Ügyfélkapcsolatokat építő, erősítő marketing módszer, melynek célja a vásárlók / ügyfelek megtartása. Változatos eszköztárából néhány: árengedmény, bónusz, ajándék termék, nyereményjátékok, stb. Az egyes akciók célja többféle lehet, pl.: az újravásárlás ösztönzése, a vásárlására szánt összeg növelése, nagyobb mennyiség, vagy magasabb minőségű termék vásárlására ösztönzés, azonnali fizetésre ösztönzés, az ügyfélkapcsolat időtartamának meghosszabbítása.