Szakmai cikkek
E-export - Exportáljunk online!Transpack 2012 V.szám Az interneten az elmúlt években több ezer szakmai témákra és/vagy régiókra specializálódott online piactér jött létre. A virtuális üzletkötés lehetősége a vásárlók és az eladók körében is egyre népszerűbb. Nem véletlenül, hiszen a virtuális piacterek gyorsan és egyszerűen, költségmentesen, vagy költségtakarékosan érhetők el; ráadásul gyakran több látogatót vonzanak, mint például egy jelentős ráfordítást igénylő nemzetközi szakkiállítás. Az online export azonban veszélyeket is rejt magában. Az alábbi írásunkban a kecsegtető lehetőségeket és azokat az íratlan szabályokat foglaljuk össze, amelyekkel mérsékelhetjük a kockázatokat. A teljes cikk letölthető PDF formátumban: |
A külpiaci értékesítésről dióhéjbanTranspack 2012 IV.számA sikeres exporttevékenység alapja a megfelelően kidolgozott stratégia, mely a cég meglévő adottságaira, eredményeire épül. Nincs ez másképp az értékesítés esetében sem. >>tovább... |
Professzionális exportmarketinggel az üzleti sikerért - Újra lehet pályázni külpiaci kereskedelemfejlesztésre!Transpack 2012 jan-febr.Exportban érdekelt kkv-k figyelem: a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) kereskedelemfejlesztési pályázatot írt ki 2011. évi és 2012. első félévi akciók megvalósítására. >>tovább... |
Sikerexport – Az alkalmazkodás művészeteÚj lehetőségek a nemzetközi kommunikációbanAz utóbbi évtizedekben a világgazdaság egyre gyorsuló változásának lehetünk szemtanúi. A világpiacot a globalizáció és az integrációs tendenciák érvényesülése határozza meg. |
Iránytű a nemzetközi marketinghez - Az exportmarketing irányelvei és buktatóiÖn sikeres vállalatot irányít, mely idehaza szép eredményeket könyvelhetett el az elmúlt években? A további növekedéshez új, nemzetközi piacokat keres, de már a kezdeti lépéseknél nehezen leküzdhető akadályokkal találta szembe magát? A következő írásunkat az Ön figyelmébe ajánljuk! |
„Szerelem” első látásra?Az első benyomás jelentősége a nemzetközi üzlet világában |
Korszakváltás a külkereskedelembenA külkereskedelmi vállalatoktól az exportmarketingig Magyarország kisméretű belső piaccal és közepes jövedelemmel rendelkező, közepesen fejlett ország, mely mind az erőforrások és a termelési tényezők, mind pedig a piacok tekintetében erőteljesen függ a külgazdasági kapcsolatoktól. A pozitív külkereskedelmi mérleg segítene átvészelni a válságot, de a tendencia ezzel ellentétes: csökken a kivitel és nő a behozatal. Mindez nem csupán a kedvezőtlen gazdasági feltételekkel, vagy a tőkehiánnyal magyarázható. A legtöbb magyar kis- és középvállalat egészen egyszerűen nem rendelkezik a sikeres exporthoz szükséges szakértelemmel, gyakorlattal és kapcsolatrendszerrel.
|
Do you speak English? …és az Ön fordítója?Az anyanyelvi szintű kommunikáció jelentősége az üzlet világában Nem is olyan könnyű válaszolni a címben feltett kérdésre, ha mi magunk nem tartozunk azon szerencsések közé, akik a keresett idegen nyelvet anyanyelvi szinten beszélik. Hogyan válasszunk fordítót, honnan tudhatjuk, mennyit ér a munkája, és mi a biztosíték arra, hogy a kézhez kapott anyagokkal valóban elérhetjük kommunikációs céljainkat? Az alábbi írásunkban összefoglaljuk a témához kapcsolódó legfontosabb tudnivalókat. |
A márka varázsaBranding az iparban |
Kiút a válságbólExport recesszió idején |
Tudni szeretnéd? – Kérdezd meg, vagy nézz utána!A piackutatás jelentősége a Business-to-Business (B2B) szektorban |
Hogyan exportálunk mi? Szubjektív piaci szemleBizonyára ön is feltette már magának a kérdést, mennyiben értelmezhetőek a makrogazdasági statisztikai adatok a vállalkozások szintjén. Az átlagok ugyanis rendszerint elfedik az egyéni sajátosságokat, és nem derülnek ki, melyek azok a tényezők, amelyek sikerre visznek vagy bukásra ítélnek egy céget. Három napot töltöttünk az Industria-n és a Chemexpo-n abból a célból, hogy előre kiválasztott cégekkel elbeszélgessünk. Arra voltunk kíváncsiak, mennyire sikeresek ezek a cégek az exportban, és mennyire használják professzionálisan a rendelkezésükre álló marketingeszközöket. Nem előre meghatározott módszertan alapján dolgoztunk, csupán a szubjektív benyomások gyűjtése volt a cél. Nézzük, milyen tapasztalatokat szereztünk! |
Gyakorlat teszi a mestert!A tárgyalástechnika jelentősége és alapjaiAz üzleti élet bonyolult társasjáték, ahol a résztvevők megpróbálják elérni céljaikat, miközben folyamatosan figyelik „játékostársaik” lépéseit és reagálnak azokra. |
Hogyan tárgyaljunk a B2B szektorban?Tárgyalástechnika a nemzetközi piacokon II.Irigylésre méltó az a cég, melynek munkatársai kiváló szakemberek és jól felkészült tárgyalópartnerek is egyben, akik itthon és külföldön is képesek megfelelően képviselni a vállalat érdekeit. |