Partnereinknek
Az internet térhódítása jelentősen megváltoztatta a magyar exportőrök lehetőségeit: a kisebb cégek is jó eséllyel vehetnek részt a piacok megszerzéséért folytatott nemzetközi versenyben. Az online kommunikáció szerepe különösen az IT- és a szolgáltatási szektorban meghatározó, de az ipari vállalatok számára sem elhanyagolható.
Ipari cégek – export hagyományos stratégiával
A hagyományos termékeket gyártó iparvállalatoknál ma is fontos a külpiaci jelenlét, ezek a cégek nem építhetnek pusztán az online marketingre. Ebben a szektorban kiemelt szerepet kap a kapcsolati tőke, elengedhetetlenek a nemzetközi referenciák, illetve a speciális piaci ismeretek. Jó döntés lehet az is, ha a vállalat nem önállóan, hanem partnerségek építésén keresztül próbál külpiacra lépni.
>>tovább
IT- cégek – export online marketinggel
Az IT- és a szolgáltatási szektorban eredményesebben lehet felhasználni az online marketing és a közösségi média eszközeit, mint az iparban. Ezekben az ágazatokban a logisztika szerepe nem jelentős, egy innovatív IT-cég az internet segítségével viszonylag gyorsan hódíthatja meg a külpiacokat. Az IT-szektorban jellemző a gyorsaság – és ez a piacszerzésre is igaz.
>>tovább
|