Business Provider Group - Marketing glosszárium - "Ú"
Bejelentkezés

Marketing glosszárium - "Ú"

Szavak és definíciók

új termék kifejlesztése (new product development)

A kifejezés egy új termék, vagy szolgáltatás bevezetésének, piacra juttatásának teljes folyamatát jelöli. Új termék kifejlesztésének fázisai: új ötletek kutatása (belső forrás: pl. kutatórészleg, piackutatók; külső forrás: vevők, versenytársak); ötletek szelektálása; termékfejlesztés (innováció, technológiai fejlesztés, a termék márkázása és csomagolása); terméktesztelés (a termék tulajdonságaira, várható keresletére vonatkozó fogyasztói és felhasználói vélemények összegyűjtése); a bevezetéssel kapcsolatos kommunikációs feladatok elvégzése.

újítók vagy véleményvezérek (innovators)

A Rogers-féle elterjedési modell szerint – mely azt vizsgálja, hogyan, miért és milyen mértékben terjednek az új ötletek, termékek és technológiák egy adott kultúrában – ők azok, akik minden újra fogékonyak; tapasztalatok híján is azonnal megveszik, felhasználják, alkalmazzák, felkarolják, vagy terjesztik az újdonságokat. Egy adott csoport tagjainak kb. 2,5 %-a tartozik az újítók közé.